Poczta e-mail jest dziś podstawowym sposobem komunikacji w firmie. Wiadomości elektroniczne wykorzystywane są zarówno do porozumiewania się z dostawcami i klientami, jak i między pracownikami wewnątrz firmy. Poczta e-mail to także jedna z najbardziej efektywnych form marketingu bezpośredniego w segmencie B2B i B2C. E-mail jest szybki i niedrogi. Warto zadbać, aby był bezpieczny, niezawodny i profesjonalny. Wybierz dostawcę, który wykorzystuje stabilne serwery pocztowe i zapewnia szeroki zakres usług w zakresie komunikacji e-mail.

Po pierwsze – profesjonalny adres e-mail

Korzystanie z darmowych serwerów pocztowych jak Gmail, Yahoo, Onet, Wp, czy Interia, nie buduje wizerunku profesjonalnej i wiarygodnej firmy. Dlatego postaw na jeden z dwóch rodzajów poczty elektronicznej, które bazują na stabilnych serwerach pocztowych i zapewniają profesjonalny adres e-mail. Jeśli do prowadzenia działalności biznesowej potrzebny jest Ci serwis internetowy, warto zdecydować się na zakup własnej domeny oraz uruchomić e-mail we własnej domenie. Natomiast jeśli posiadanie własnej domeny nie jest dla Twojej firmy niezbędne, zdecyduj się na profesjonalny e-mail w atrakcyjnych domenach. W pierwszym przypadku Twój adres e-mailowy możesz zbudować wg schematu nadawca@Twojadomena.pl. W drugim – wybierz jeden z kilkudziesięciu atrakcyjnych adresów e-mail i korzystaj z adresu e-mail, który może wyglądać np. nazwaTwojejfirmy@firma.pl, nazwaTwojejfirmy@pocztafirmowa.pl, nazwaTwojejfirmy@handel.com.pl lub nazwaTwojejfirmy@trade.pl. Jeśli działasz w branży turystycznej warto wybrać adres e-mail wskazujący na rodzaj prowadzonej działalności np. nazwaTwojejfirmy@holidays.pl. Z kolei dla przedsiębiorców z sektora motoryzacyjnego polecamy adres nazwaTwojejfirmy@automoto.pl. Możliwości jest mnóstwo.

Po drugie – bezpieczeństwo

Stabilne, niezawodne serwery pocztowe dostawcy usług e-mail gwarantują bezpieczeństwo komunikacji e-mailowej. Decydując się na usługi w zakresie poczty elektronicznej trzeba zwrócić uwagę, czy rozważany przez nas system poczty internetowej zapewnia odpowiedni poziom ochrony e-maili. Czy serwery pocztowe mają zaimplementowany protokół SSL i korzystają z bezpiecznych połączeń szyfrowanych? Czy rozwiązanie pozwala na uruchomienie filtrów antyspamowych? Czy wykonywana jest regularnie kopia zapasowa danych?

Po trzecie – łatwość obsługi

Niebagatelną sprawą przy wyborze dostawcy usług e-mail jest sprawdzenie, czy system poczty elektroniczne, bez względu na to czy będzie to e-mail we własnej domenie, czy e-mail w niezależnych atrakcyjnych domenach, będzie intuicyjny w obsłudze. Sprawdźmy, czy panel administracyjny jest łatwy w konfiguracji, a jego użytkowanie nie wymaga zaawansowanej wiedzy programistycznej. Czy system wyposażony jest w praktyczne funkcje umożliwiające zarządzanie skrzynką pocztową? Czy ma kalendarz, notatnik, organizator? Czy można personalizować wygląd skrzynki pocztowej, tworzyć książkę adresową oraz szybko wyszukiwać wiadomości, oznaczać spam, sprawdzać pisownię oraz aktywować autorespondera? Na koniec warto wziąć pod uwagę, czy dostawca zapewnia pomoc techniczną i jaki rodzaj wsparcia oferuje.