Profesjonalna poczta e-mail z nazwą firmy lub marki to obecnie – zaraz obok estetycznej firmowej strony internetowej – fundament, na którym przedsiębiorcy budują swój wiarygodny, ekspercki wizerunek w internecie. Jak założyć e-maila firmowego, który będzie ściśle wiązał się z Twoją działalnością i funkcjonował, jako oficjalna ścieżka kontaktu z klientem? Podpowiadamy najlepsze rozwiązanie.
Firmowe konto e-mail we własnej domenie – zalety
Pierwszym krokiem do założenia firmowego konta mailowego jest posiadanie lub wykupienie własnej domeny. Co to takiego?
To nic innego, jak unikalny adres, pod którym zlokalizowane są w sieci konkretne dane. Każda domena internetowa zbudowana jest z dwóch podstawowych elementów:
- nazwa domeny (np. nazwa firmy, produktu, fraza powiązana z konkretną działalnością i tematyką, dane marki osobistej, czyli imię i nazwisko twórcy internetowego),
- rozszerzenie (np.: pl, com, edu, org).
Założenie e-maila firmowego we własnej domenie niesie za sobą wiele korzyści – jedną z nich jest niski koszt inwestycji w taki firmowy adres e-mail. Poza tym dochodzą do głosu kwestie wizerunkowe – profesjonalny firmowy adres mailowy budzi zaufanie kontrahentów, pozostawia wrażenie, że za danym adresem kryje się rzetelny, wiarygodny przedsiębiorca i buduje pozytywne doświadczenia klientów z Twoją firmą. A przede wszystkim – zachęca do kontaktu.
Powiedzmy sobie szczerze: firmowa poczta elektroniczna o adresie marian89@wp.pl nie wygląda zbyt profesjonalnie w zakładce “kontakt”, nawet na bardzo efektownej witrynie internetowej.
Dlatego najlepiej, aby adres maila firmowego odnosił się bezpośrednio do Twojej marki osobistej czy nazwy prowadzonej działalności, np. imię@nazwisko.pl lub kontakt@nazwafirmy.pl – wrażenie odwiedzających Twoją stronę kontrahentów będzie o wiele bardziej pozytywne.
Gdzie założyć mail firmowy – jak wybrać domenę?
Chcąc założyć konto pocztowe na firmowej domenie, dobrze zweryfikuj najpierw wybór samej domeny: niezbędna może okazać się znajomość specyfiki branży, w której działasz, docelowej grupy odbiorców oraz najpopularniejszych wyszukiwanych przez nią haseł, podczas poszukiwania dostawcy konkretnych usług lub produktów.
Najczęściej firmowa skrzynka e-mail oraz domena są identyczne z nazwą firmy danego przedsiębiorcy – w przypadku marki osobistej lub jednoznacznej nazwy działalności, jest to najlepszy z możliwych wyborów.
Bywa jednak tak, że działalność prowadzona jest przez przedsiębiorcę pod enigmatyczną, artystyczną nazwą lub branża jest na tyle specyficzna, że lepiej sprawdzi się nazwa domeny oraz firmowa poczta email, które będą zawierać najważniejsze frazy kluczowe dla oferowanych produktów lub usług.
Na co więc zwracać uwagę, wybierając domenę dla własnej poczty firmowej?
Konstruując nazwę domeny, postaraj się przede wszystkim o to, aby była ona krótka, łatwa do zapamiętania, prosta do podyktowania i pozbawiona polskich znaków. Dzięki temu Twoi klienci prawdopodobnie popełnią mniej błędów (np. literowek) podczas próby kontaktu z Toba.
Jak założyć firmową skrzynkę mail z własnym rozszerzeniem?
Jeśli chcesz założyć bezpieczną pocztę firmową we własnej domenie, wykup konto hostingowe i domenę, której nazwę chcesz umieścić w swoim profesjonalnym adresie e-mail.
Dostępne domeny i rozszerzenia możesz szybko sprawdzić w naszej wyszukiwarce.
Liczba skrzynek e‑mail, które możesz założyć, jest uzależniona od wybranego przez Ciebie pakietu hostingowego. W najniższym oferowanym przez nas planie hostingowym “Mini” oferujemy możliwość założenia 3 skrzynek e‑mail. Potrzebujesz więcej? Sprawdź dwa pozostałe pakiety, w których możesz założyć firmowe konto mailowe w dowolnej liczbie skrzynek.
Nie masz własnej domeny? Sprawdź, jak założyć firmowego maila w naszych atrakcyjnych domenach
Jeśli nie masz własnej domeny (bo np. na razie nie jest Ci potrzebna), możesz założyć pocztę email dla firmy w jednej z naszych atrakcyjnych domen. Nazwę domeny dopasuj do firmy, by jak najlepiej oddawała charakter prowadzonej przez Ciebie działalności.
Aby założyć firmową pocztę w jednej z naszych domen, wystarczy, że wypełnisz formularz i:
- podasz w nim wybraną przez siebie nazwę konta (nazwa może mieć maksymalnie 31 znaków, w tym znaki specjalne: kropkę, myślnik lub podkreślenie dolne);
- wybierzesz i zamówisz jedną z kilkunastu naszych domen (np. firma.pl, dobrapoczta.pl, trade.pl, handel.com.pl).
Cały proces zakupu domeny i/lub założenia firmowej skrzynki mailowej jest bardzo intuicyjny – podążaj za wyświetlającymi się wskazówkami a w razie jakichkolwiek wątpliwości, skontaktuj się z nami.